søndag 9. oktober 2011

Avslått

Ferier er rare. Ikke at jeg har det. Avspasering heter det i grunnen. Uken før ferie (avspasering), er man ytterst sliten. Man kunne ikke hatt en arbeidsdag til. Det hadde vært helt umulig å gjennomføre. Sånn er det hver gang. Avbrekkene fra en heseblesende hverdag er nødvendig for å holde koken gjennom hele året. Så jobbe skal jeg ikke. Ikke på jobben i alle fall. Det ER mer enn nok å jobbe med andre steder. Her hjemme for eksempel. Det er minst 347 ting jeg kan jobbe med her.

Nå har jeg avspasert i to dager og er flink til akkurat det. Jeg har ikke gjort en eneste ting. Av alle tingene jeg skal gjøre her hjemme har jeg fremdeles ca 347 ting igjen. Sånn får det bare være også denne dagen. Akkurat nå nyter jeg å gjøre ingen verdens ting. Det er også viktig. Nemlig!

4 kommentarer:

  1. Det gjør ingenting om du har 347 ting å gjøre hjemme når uken har gått, heller.

    SvarSlett
  2. Nei. Takk! Jeg redd det er sånn det blir, skjønner du.

    SvarSlett
  3. Og husk: Du har ikke avspasert noenting ennå. Dette er bare en helt vanlig helg, og da skal man ikke gjøre noen ting. Det står faktisk i Loven, kapittel 1.

    SvarSlett