onsdag 13. mars 2013

Ferdig!

Nå har jeg ligget under dynen i fire hele dager. Det er lenge og det er kjedelig. Av en eller annen grunn blir jeg helst syk akkurat når det er sol og vakkert vær ute. Aller helst vil jeg lete etter snøklokker og kjenne vårduftene. Ikke det at vårduftene kan kjennes i dette øyeblikk. Nesen inneholder litervis med snørr og lukter ikke en dritt. Likevel er det det jeg vil. På vårjakt.

Innimellom sovingen de siste dagene har jeg endelig klart å lage ferdig vogneteppet til min helt ukjente nevø. Ingen vet helt hvem han er ennå, men jeg håper han en eller annen gang i fremtiden setter pris på mitt voldsomme hekleprosjekt. Teppet er ikke stort og akkurat nå synes jeg ikke at det var så vanskelig å få til heller. Greien er at jeg har brukt ustyrtelig lang tid på å lære meg det. Da jeg hadde lært meg det- heklet jeg ca 25 lapper og var meget fornøyd- helt til jeg oppdaget at jeg slettes ikke hadde lært meg det likevel.

Dette førte til galskapshekling i frykt over at min nevø hadde tenkt å ramle ut FØR teppet ble ferdig. Jeg heklet så mye at jeg faktisk laget for mange lapper. Til slutt, etter mye om og men, skjønte jeg festingen av lappene OG kantingen rundt. Noe jeg egentlig fant på selv. Sånn tror jeg at det er i hekleverden. Man finner noen masker og så putter man det sammen til det man vil selv.

Jeg rakk det. Nå er teppet klart. Tanten er snart frisk igjen og dermed klar. Så NÅ kan denne nye knotten komme! Vil i helt samme slengen takke youtube for strålende og fantastisk hjelp i denne lange og tøffe prosessen. Jeg hadde aldri klart det uten deg!

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar