søndag 1. september 2013

Balltull

Hverdagen har ramlet innover meg og innimellom føler jeg meg helt maktesløs av alle ballene jeg ikke klarer å ha i luften samtidig. De ramler ned på helt talentløse tidspunkter og når jeg forsøker å plukke dem opp igjen, ramler en haug med andre ned. I dag tror jeg at jeg mistet alle sammen. Det kjentes i alle fall sånn ut en stund.

Når det skjer og tankene blir for mange så finnes det ikke noe bedre enn å ta joggeskoene på og finne veien til en fjelltopp. Noen ganger må man nemlig la alle ballene på bakken bare ligge der. De forsvinner ikke. De endrer seg på ingen måte av en fjelltur heller. Det bare kjennes sånn ut og DET er gevinsten av slike turer. Alt blir litt lettere og ballene virker litt mindre i det man starter på opplukkingen av hverdagens og livets baller som på en eller annen måte helt sikkert kommer i mål til slutt.


1 kommentar: