søndag 25. mai 2014

Mai?

Jeg kan ikke på noen måte fatte eller begripe at mai snart er over. Det er søndag hele tiden og alle dagene er tettpakket i allslags ting som krever hoder samt armer og bein. Vi har hatt konfirmasjon med 50 gjester. Det har vært 17.mai med alt den dagen skulle inneholde og i går feiret vi den eldste knotten sin 21 årsdag. På jobb er det musikkprosjekt som er i fokus. Tanker og ting hopper rundt hele tiden og gjør faktisk sånn at det blir vanskelig å sove. Organiserer og styrer man hele dagen tror tydeligvis hjernen at det er noe man må drive med døgnet rundt.

Heldigvis klarer jeg å koble av. Blir det for mye surr i knotten tar jeg sporenstreks på meg turskoene og finner meg et fjell. På fjellet er det nemlig fri. I alle fall nesten. Hjernen jobber nok på høygir da også, men alt ser litt mer oversiktlig ut fra fjellvinkelen. Erfaringen min sier dessuten at uansett hvilket humør jeg er i før jeg har gått på fjellet, er det veldig mye bedre etter jeg er nede igjen. Det kan dermed ikke slå feil. Jeg har aldri tatt en fjelltur og tenkt etterpå at det skulle jeg ikke gjort. Har du?

Det er ennå litt igjen av mai. Elever skal entre scenen og vise det de har jobbet med til skoleelever, venner og familie. Jeg skal faktisk tatovere meg og jeg skal på kunstutstilling til min kunstnerkusine. Den eldste skal ha sin siste eksamen og SÅ tror jeg jammen at det roer seg litt. I dag er det dessuten bare 35 dager til vi sitter på flyet til Spania. DET er god motivasjon, det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar