mandag 6. april 2020

Hurra for digitale duppeditter!

Det er rare tider. Jeg lever mer eller mindre totalt isolert (med samboeren), livredd for et bittelite virus som har veltet verden. Jeg bør ikke få dette viruset uten at det har kommet et eller annet som kan hjelpe til i krigen. En rar følelse. Klaustrofobisk og fredelig samtidig. Har man ikke vunnet i genlotteriet så har man ikke det. Da må man gjøre det beste ut av det.

Det beste har for meg vært digitale duppeditter. Jeg har hatt sansen for dem i årevis, men nå elsker jeg dem. På telefon, pc og iPad har jeg mulighet til kontakt med omverdenen. De siste ukene har jeg pratet mer med familien min enn hva jeg har gjort på skrekkelig lenge.

Hver fredag er det Kahoot på videosamtale på Whereby med hele s(l)ekten. I alle fall ganske mange av dem. Vi sitter i hver vår stue i ulike byer og land og er sammen. Jeg elsker det. Jeg sitter i timesvis og ser, hører og nyter rikdommen av familie.


Inspirert av quiz og familietid har jeg kafé hver dag klokken 18.00. Ulike medlemmer av familien dukker opp og prater en time eller to. Det er så verdifullt! Det anbefales på det varmeste.

Nå er det påskeferie og jeg har fremdeles ikke startet med ryddinger i skuffer eller skap, strikket eller lært meg å spille piano. Jeg er glad jeg heldigvis ikke har så lett for å kjede meg. Fingrene mine blir ikke arbeidsledig med det første. Lykke til med deres prosjekter!

God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar