onsdag 15. juni 2011

Butikkmannen

I dag ble jeg veldig glad! På butikken "min" jobber det mange forskjellige mennesker. De smiler og hilser og er meget hyggelige. Etter mange år føler man faktisk at man kjenner disse menneskene. I alle fall om man treffer dem i butikkverden. Faktisk tilbringer man mye tid i en slik butikk, og da ER det veldig greit om det er kjekke mennesker rundt deg.

I dag bare var den hyggeligste av dem alle der plutselig igjen. Han forsvant for lenge siden, slik unge mennesker ofte gjør fra disse stillingene. Det er helt greit og helt i orden. Butikkmannen studerer i Oslo og har endelig kommet hjem på "ferie" og skal være hyggelig og imøtekommende selskap i kassen på butikken hele sommerferien.

Det som ble spesielt var hvor vanvittig glad han var for å se igjen sine gamle kunder OG hvor glad de var for å se ham igjen! I dag møtte jeg ham mens han stod med armen rundt en eldre kar i et stort gledesmøte. Begge smilte fra øre til øre og var strålende fornøyde. Gjensynsglede ER en fin ting.

Sånt blir jeg glad av!

1 kommentar:

  1. Så rørende! Jeg håper han alltid kommer tilbake til den butikken, slik at alle kan bli glade.

    SvarSlett