søndag 23. september 2012

Musikk i natten



Den 22. september er plutselig over. Den store dagen har vært i fokus i lang tid og uendelig mange krefter har vært i sving for å få det hele til å bli virkelighet. Solister og musikere har øvd i evigheter. Korene har øvd inn sine deler av konserten og med oss har vi hatt den bare helt strålende Hilde Sol Erdal som har sydd det hele sammen til en helhet. Sammen med Marte Fiksedame med blyanter bak ørene og gaffatape rundt håndleddet ble syingen perfekt!

I går ramlet korister fra Korall og Kor É Vi inn i Fana Kulturhus. Dagen var viet til øving og generalprøve. Vi jobbet med overganger og bevegelser og ble dirigert rundt slik at vi alle visste hva vi skulle gjøre til enhver tid. Det er noe helt eget ved det. Som leder i et kor fullt av lærere vet jeg at koristene har tusen forslag til hvordan man skal gjøre ditt og datt. I går var det ikke rom for noen av dem. Med munnen lukket måtte man pent finne seg i hvordan ting ble bestemt. Og akkurat DET bare liker jeg SÅ godt! Hilde hadde full kontroll.


Fine Korall venter bak scenen.

Energien var høy under generalprøven. Den var så høy at jeg var redd vi skulle bruke den opp før forestillingen. Klokken halv syv ble dørene åpnet. Menneskene strømmet inn og salen fyltes. Stemningen steg og da konserten startet var publikum HELT med! Å stå bak sceneteppet og vente på å komme ut når du hører det bobler i publikum er en fantastisk følelse. Energien forsvant på ingen måte. Da forestillingen var over var jeg så høy på livet og verden at jeg er sikker på at bena ikke var i bakken.





Takk til Chris Lund og Heidi Lambach
Takk for at dere gjør drømmene deres til virkelighet og at jeg fikk være med på det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar