søndag 31. august 2014

Høyt hår og bobler i glasset

I går var det duket for storfeiring av to fjonge frøkner som begge fylte 40 i sommer. Jeg har gledet meg lenge. De inviterte til 80-talls-party og da ble tankekvernen aktivert og 80-tallminnene svømte til overflaten etter å ha hvilt seg siden forrige årtusen.

Jeg var ikke så veldig gammel på 80-tallet, men jeg rakk å bli nesten 15 år før det var over. Selv om mote ikke har vært noe interessant for meg husker jeg godt at jeg ønsket meg en ballgenser. Gleden stod i taket da jeg fikk en. Det tok ikke lange tiden før gleden befant seg i en ball på gulvet, dynket i klorin. En søskenkrangel førte til et hevnangrep av utradisjonell art og slettet alle spor av mote i heimen. Jeg hadde aldri Busnel-lue eller sony-walkman av den kule, gule typen. Likevel overlevde jeg perioden med loddefjordpalme og grelle øredobber, med glans.

Det gikk litt hårspray med til luggen.

Konfirmasjonen. Hårfine!

Da vi omsider kom frem til lokalene i går skrek 80-tallet mot oss. Det var mye glam og glitter, rosa og tennissokker. Kreppetangen var flittig brukt av flere og humøret på alle gjestene var upåklagelig.
Overalt lå det effekter fra det spesielle tiåret og minnene strømmet selvsagt på igjen. Musikken ljomet og danseføttene virket på stort sett alle denne kvelden. Pusurdagbok, Peach Canei, kassetter med blyant til spoling og huba buba. Fox og Lillemor. På en kant stod en sminkedukke og på do hang det plakater med fakta om tiåret. Catalinajakker. Sokker utenpå buksene. Jeg tror disse damene hadde fått med seg alt. For en gjeng! For en fest!







Alexis, Blake og Krystle. Kveldens verter og hovedpersoner.





Takk for en fantastisk kveld! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar