mandag 4. mai 2015

Overdose av inntrykk

Det er rart å tenke på at dette var utsikten min i morges. Akkurat nå kjennes det nesten ut som en drøm. Mulig det er fordi jeg er helt gjennomsliten av inntrykk og trakking i byen proppfull av historie. Haken har falt så mange ganger i bakken at det er merkelig at jeg i det hele tatt har kunnet tygge maten min. Det har jeg forøvrig klart. Jeg har tygget masse vidunderlig mat og drukket masse nydelig vin. 


Jeg ville på ingen måte hjem i dag. 
Gatene i Roma skulle jeg veldig gjerne studert veldig 
mye lenger enn en langhelg.

Været har vært nydelig. 


Reiseselskapet har vært fantastisk.


Opplevelsene har vært fantastisk.
Her er Marcus Arelius-søylen på Piazza Colonna.


 Pantheon. 
Vi lurte litt på hvor vannet ble av når det regner
 - uten at vi ble helt kloke på akkurat det. 


 Reiselederen tok jobben alvorlig. 
Her samles vi for å studere opprinnelsen til 
duckfacefeberen som herjer i sosiale medier. 
Eller eventuelt Fontana Dei Quattro Fiumi.


Vi har vært innom Vatikanet.


 Den ukjente soldats grav og den evigbrennende fakkel har vi sett.


 Magi har vi hatt med.


Utsikt mot Colosseum. Måken på bildet likte seg godt 
som fotoobjekt og er nok nå kjent i hele verden. 


 Colosseum. Jeg er imponert, månebedotten og overveldet.
 Har lært masse jeg ikke visste fra før!



Utenom dette har vi gått forbi Tiberøya, tent lys i en kirke jeg ikke husker hva heter og sett på restene etter Circus Maximus. Det var I Circus Maximus henrettelsene i hovedsak foregikk. De fleste kristne som led martyrdøden - ble drept der.  Ikke i Colosseum. Vi har sett på obelisker og parker og mennesker. Vi har gjort mye mer og, men hodet mitt har ikke klart å sortere alt ennå.


Vi har hatt champagnefrokost, spist gode middager og ledd masse. Den italienske isen er nesten verdt et blogginnlegg for seg selv. Så god er den, nemlig. Vi har blitt solbrente og klokere. Dessuten tror jeg vi har blitt mer rutinerte på tur. Alle var klar før tiden i dag morges. Faktisk ble vi ganske så overrasket av akkurat det. Kanskje kjennes det hele ut som en drøm. Det får så være. Den var uansett veldig god. Jeg kjenner jeg kan leve en stund på opplevelsene av dette og anbefaler Roma fra bunnen av mitt hjertet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar