søndag 20. januar 2013

Bambi på isen

I dag våknet jeg igjen til en melding som inneholdt et spørsmål. I dag dreide spørsmålet seg om skøytegåing. Er det noe jeg ikke kan er det akkurat det. For tiden hiver jeg meg ut i akkurat slike ting som jeg ikke er helt trygg på, så svaret på spørsmålet ble i dag igjen ja.

En ting er at man skal stå på isen med to streker som man liksom skal gå på. Den andre tingen er at man også skal gå på vannet. Noe som er fascinerende i seg selv. Det kiler like mye i magen hver eneste gang. Skrekkblandet fryd er vel ordet som dekker det hele. ER det virkelig trygt? Det er dessuten ganske skummelt å skulle stå flere cm opp i luften på disse to strekene som berører bakken. Med kunstløpskøyter blir man så strammet opp rundt anklene at man rett og slett ikke våger å falle. Det gjorde jeg heldigvis ikke heller.


Gøy var det uansett. Greien med at man aldri glemmer gamle kunster tror jeg ikke helt på. Det har seg nemlig sånn at jeg en gang for 100 år siden kunne ta både piruetter og flygeren på kunstløpskøyter. Disse kunstene klarer jeg på ingen måte å gjenskape. Likevel er jeg fornøyd med at jeg fremdeles hiver meg ut i ting jeg ikke kan. Livet blir gøyere av slikt, det er jeg overbevist om!

Jeg var på isfestligheter med min fetter og hans eldste knott. Min fetter kunne fortelle at han forrige helg hadde badet på hytten og har dermed vunnet all heder i forhold til denne ganske uformelle konkurransen vi har i slekten. Han hakket hull på den 15 cm tykke isen og jumpet uti. Jeg er imponert og aldri så lite misunnelig over seieren. Isen måtte han ta bilder av. Jeg har aldri sett lignende. Har du?


 


Is er gøy og fine vinterdager er bra. Ganske fornøyd med skøytegåing OG fjelltur i dag! Tur nummer 2 av 50 i 2013 er unnagjort. Atter en god dag med godt selskap er over.




2 kommentarer:

  1. Først og fremst: skam dere alle lesere! Når man leverer og presterer er det fint med tilbakemelding!!!!!!
    Så: fortsett med å leve livet fullt ut, Christina - og JEG vil se bilder av deg der ISBADER!!!!!!

    SvarSlett
  2. Ok! Utfordringen er mottatt og akseptert! Isbading neste!

    SvarSlett