lørdag 20. september 2014

Din helt egen stjerneteller

Fem forventningsfulle frøkner på tur til låveleik på Unneland i dag. Der ventet ponnier, gøy lekeplass, en nydelig låve med kaker, antikviteter og kaffe og konsert på kulturhuset på oss. Ganske tilfeldig hadde jeg havnet på dette lasset fordi jeg var tilstede midt i avtalingen av lørdagssmåbarnsaktivitet. Da jeg oppdaget at det var Christine Sandtorv som skulle ha konsert var jeg ikke vanskelig å be. Hun har imponert meg med de tidligere platene og skriver tekster som rører meg langt inni sjelen. Klart jeg måtte bli med på konsert!

Dråpene var rause i dag og etter ponniridning og rutsjing på lekeplassen var vi rimelig dyvåte alle fem. Etter en litt kaotisk innlemming av mennesker var det til slutt klart for konsert. Jeg koste meg hvert eneste sekund. Christine Sandtorv har skjønt det! De stod på scenen full i humor, energi og en stor evne til å kommunisere med publikum. Jeg ble på et tidspunkt så ivrig at ene femåringen ble flau av lydene jeg ropte ut da et av numrene var ferdig. 

De voksne på scenen klarer å leke uten at det blir teit. Ofte føler jeg unger blir undervurdert i alt fjas og mas som finnes på. Christine Sandtorv, derimot,  tar unger på alvor. Unger og voksne. Det var ikke få mennesker jeg så svinge seg i dag. Ungene klarte ikke stå i ro og det klarte jammen ikke de voksne heller. Takk for en fantastisk opplevelse!

Det er stor fare for at det bare blir hørt på barneplater lenge fremover!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar