søndag 5. desember 2021

5.desember: Seig søndag med nesen rettet mot Sogndal!

I dag startet dagen seint. Den startet seint for oss i alle fall. 

Etter kanskje muligens tidenes roligste og koseligste lørdag sovnet jeg sikkert før 23.00. Midt i tredje episode av Kristianias Magiske Tivoli Theater klarte jeg ikke mer og måtte dra til drømmeland. 

Det har blitt tradisjon nå. Det at min mann og jeg ser på NRK sin julekalendersatsing. Desember kom så fort i gang i år at vi gikk glipp av de tre første episodene og måtte gjøre en innsats for å komme ajour. Det forklarer de tre episodene vi måtte se i dag morges i sengen. Frokosten måtte simpelthen vente. 

Min bedre halvdel mener plottet er litt enkelt, men belitet seg da jeg minnet ham på at denne serien sånn egentlig er beregnet på barn. Bonusfrøkenen er overhodet ikke interessert i år heller, men vi klarer oss fint på egen hånd! 

Etter en lang og deilig frokost med to tente adventslys og nisseluer pent dandert på eggene, var det tid for pakking.

Den yngste i den akkurat nå for tiden altfor kalde leiligheten, pakket inn julegaver. Jeg pakket kofferten og gjorde meg klar til forelesningsdager i Sogndal. Julemusikken stod på da min muligens altfor snille mann kjørte meg til flyplassen. (Slapp helt av, min kjære. Jeg vet hvor heldig jeg er og setter stor pris på det!)

Nå venter hotell og middag og prat med en studievenninne. Det er godt med studiepusterom i hverdagen.



Ha en fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar