tirsdag 7. desember 2021

7. desember: Noen sjanser må man ta!


Hotellfrokost på spøkelseshotellet var godt selv i ro og fred. Studiedagen med forelesninger og fremlegg er over og tiden har kommet for å dra hjem igjen. 

Sist studiesamling kjedet jeg vettet av meg i påvente av det siste flyet til Oslo. Jeg bestilte alle billetter i år før jeg egentlig hadde vært her og tenkte det sikkert var lurt å dra hjem litt sent. At dagene sikkert var lange og at det ville smart å ta det aller aller siste flyet. Jeg tok feil. Alle andre dro tidligere og jeg ble sittende i hotell-lobbyen og tvinnet tommeltotter i timesvis. 

Først tenkte jeg det ville være behagelig. At det å være alene noen timer bare ville være godt for meg. At jeg fikk strikket masse. At jeg fikk lest masse pensum. Listen var lang. Problemet var at det ikke ble sånn. Det ble dørgende kjedelig. Spesielt når det er tusen ting som venter hjemme og som helst skulle vært gjort for lenge siden.

Av den grunn tenkte jeg at jeg skulle ta sjansen på å forsøke meg på et tidligere fly hjem. Jeg har gjort det før på Norwegian. Spurt fint og fått ja om tidligere avganger. Uten noe mellomlegg og rynking på nesen. Siden det ikke eksisterer spesielt mange reisende heller, tenkte jeg det ville gå fint. 

Jeg smilte så stort jeg kunne under munnbindet men skjønte fort at noen sjanser man tar, ikke virker som man vil.  Så nå sitter jeg på Sogndal lufthavn og tvinner flere fingre mens jeg lurer på hvordan jeg skal få tiden til å gå. 

Det skal sies at jeg kunne byttet fly, men at prislappen ble på flere tusen kroner. Det er ikke kjedsomheten min verdt! Jeg tåler noen timer for meg selv. Og akkurat nå har jeg slått litt av tiden ihjel på å skrive et innlegg i kalenderbloggen. Nå er det bare ca 150 minutter igjen. 

Ønsk meg lykke til! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar