mandag 31. desember 2012

Nytt år

Vi er her helt plutselig igjen. Ved årets slutt. Ved det nye årets begynnelse. Nyttårsaften pleier å være en ganske tung dag for meg og sikkert flere med meg. Masse tanker om alt man har vært igjennom. En slags telling av seige kameler man har svelget og tanker om drømmene man har måttet gi avkall på. Kriger man har kjempet, uavhengig om man vant eller tapte, og kriger som pågår. Kriger og stormer er slitsomme aktiviteter å bedrive i løpet av et år. Veldig ofte blir resultatene til syvende og sist mye bedre enn man tror. Heldigvis.

Denne nyttårsaften er annerledes. Alt er riktig på denne dagen. Tingene jeg tenker har skjedd i løpet av året er bare oppløftende og gledelige. Jeg gruer meg ikke til neste år. Jeg har ikke noen store kriger jeg må kjempe. Jeg har ikke noe leilighet jeg må kjøpe, eller noe jobb jeg må finne. Alt er på plass.I det neste året vil jeg være kreativ og leke masse. Det kan man klare når slagmarken er øde. Da kan man finne frem alt det andre man har i seg og bare ha det bra. For sånn er det nemlig også her i verden. Man kan rett og slett ha det bra!

Jeg følger opp sleksdoseringen de siste dagene og avslutter året med broderen. Jeg kjenner jeg mangler en datter eller to på denne dagen, men jeg låner noen andre barn og regner med at det kommer til å bli en strålende kveld.

Ønsker dere alle et meget godt nyttår!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar