torsdag 15. desember 2016

15.desember: Har ikke engang tid til å lete etter skjegget!

Hodet mitt er helt fullt. Så da jeg våknet ca 04.10 i dag startet alle tankene å snakke sammen. Samtidig. Det dreide seg om julegaver og hva som måtte skrives på ukeplanen i uke 1. Om hvor mange maskiner jeg kunne rekke å sette på føttene jobb og så litt om julegavene igjen.

Får jeg plass til alt i kofferten på flyet? Hvor mye kan den eldste få med seg på toget? Hvordan skal jeg vite hva som er best? Dessuten måtte leiligheten ryddes og vaskes.  Når skulle jeg få tid til det? Alt går jo i ett?

Til slutt stod jeg opp og begynte. Jeg vasket to maskiner med klær. Ryddet og støvsuget. Faktisk så det ikke så ille ut da jeg kunne stable meg ned på senteret for å kjøpe noen julegaver før jeg dro på jobb. Da klokken var 10.00 hadde jeg allerede vært våken i seks timer og følte nesten jeg nærmet meg ettermiddagstid.

Resten av dagen har vært lignende og alt har skjedd i et forrykende tempo. Jobb, møte, frisør, middagslaging, flere julegaver, nytt gavepapir. Jeg har knapt sittet på en stol i hele dag. Klokken åtte derimot.  Da satt jeg.  Musestille og med store øyne kunne jeg for første gang være publikum på vår egen julekonsert med Korall.

Balsam for sjelen. Jeg har ledd og jeg har grått. Da vi sang Deilig er jorden helt på slutten var det jul for meg. Nå må jeg veldig sove. God natt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar