søndag 17. desember 2017

17. desember: På gjensyn, Bergen!

Så har jeg kommet til dagen der jeg skal hjem igjen. Det blir ikke mer julerier i Bergen. Ikke i år i alle fall. Jeg har fått med meg det viktigste. Jeg har til og med kommet meg på fjelltur med godt selskap. Jeg har møtt enormt mange mennesker jeg bryr meg om. Like mange andre jeg bryr meg om, fikk jeg ikke møtt. Denne gangen. Jeg skjønner jeg må bli bedre på å invitere folk på besøk til Bærum. Det er anstrengende og dårligsamvittighetsfremkallende å ikke rekke å møte alle jeg vil.



Helgen har vært full av store stunder. Sorg og glede har vandret tett og utløst tårer både her og der. Nå vil jeg hjem til min kjære og forberede julen vår. I år skal den feires med bonusfrøkenen som gleder seg så mye at det har opptått tusener av lopper i blodet. Treet er lyssatt og muligens pyntet. Jeg kjenner jeg gleder meg til å komme hjem. Nå kan julen bare komme. Nesten. Vi har endel handling på tapetet før helgen, men sammen fikser vi heldigvis det meste. Hvordan ligger du an i løypen?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar