torsdag 21. desember 2017

21. desember: Juleferie!

Etter noen dagers pause fra jul meg her og der, er jeg påan igjen. Elevene var lykkelig urolige over den nært forestånde ferien. Vi har gått rundt juletreet og sunget julesanger og sett på julefilm. Klokken ble plutselig juleferie. Utrolig hvor fort dette halvåret har gått! Små nissefrøkner og nissegutter klemte farvel med store og gode ønsker om en strålende jul.

Julelunsjen gikk av stabelen og gode ord om en fredfull jul uten mail og arbeid lettet enda mer på de nå meget optimistiske skuldrene. Det skal bli godt å koble helt av. Da blir påkoblingen i januar så mye enklere.



Jeg har feiret med tur ute i eventyret. I dag er det en sånn dag der jeg føler jeg bor i et julekort. Vakkert. Solen har dessuten snudd. Man må nesten være på grensen til lykkelig da? Eller skal man ta steget helt ut til lykkelig? Ja, jeg velger det. Så mye bra på en og samme dag. Pluss at samboeren kastet seg med i en ny runde med pepperkaker, nesten helt frivillig. Kan det bli bedre? Helt klart. Vi topper det hele med å åpne en flaske vin. Hurra for juleferie!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar