søndag 24. desember 2017

24. desember: God jul!

Dagen har gått fort.  Det selv om vi faktisk stod tidlig opp og har brukt hele dagen til julaftenaktiviteter. Når jeg tenker meg om er det vel akkurat derfor.

Da frokosten var ferdig var det ikke lenge før jeg måtte sette grøten på kok. Da grøten var fortært og mandelen funnet måtte vi nærmest løpe til kirken. Kirken var stappfull av mennesker i alle varianter. Noen stivpyntete og noen som ikke var kommet så langt ennå. Presten snakket om at julehøytiden var litt som et forstørrelsesglass. De som har det bra, har det ekstra bra. De som derimot ikke har det så greit, kjenner dette ekstra i høytider og kanskje aller mest til jul. Denne sammenligningen har jeg ikke hørt før, men synes den var meget god. I år har heldigvis mitt forstørrelsesglass hatt ekstra gode ting å se på.



Det jeg savner aller mest er mine to frøkner. De feirer jul med sine andre foreldrehalvdeler og har det meget bra. På onsdag treffer jeg dem heldigvis og skal tilbringe opptil flere dager i en fremmed by sammen med dem. Jeg har det godt. Dessuten er jeg fornøyd med at jeg klarte å skrive kalenderblogg i år igjen! Ha en strålende romjul, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar