søndag 2. desember 2018

2. desember 2018: Bergensbunad i desember

Juleværet lar virkelig vente på seg. Det plasker ned i skikkelig bergensstil. I dag har jeg hatt fullt regntøy på i flere timer. Det var i grunnen helt greit. Litt hjemmekoselig på et vis.

Jeg har vært på besøk hos min gode venninne i timesvis. Hele familien kjennes litt ut som min egen og får meg til føle meg ordentlig velkommen når jeg er innom. I dag har vi til og med vært på tur i bergensbunaden og besøkt moren hennes. Jeg er overbevist om at lyset vi tente er satt stor pris på av henne nå i adventstiden.



Pratemaskineriet var godt smurt og ble godt brukt i dag. Det er godt å prate på inn- og utpust når samtalene er gode og ekte. Vi drømmer og legger planer om stort og smått. Et år har snart gått siden vi møttes igjen. At vi ikke har hatt kontakt siden ungdomsskolen er i grunnen merkelig når kjemien er som den er. Meget mulig det er skjebnen? Noen mennesker dukker opp akkurat når de skal og lykkelig er jeg for henne!

Da jeg trasket hjemover i regntøyet mitt ramlet jeg over en jultretenning som gav meg akutt julestemning.  Jeg har til dags dato aldri hørt så mange synge i rundt et juletre. Jeg ble helt varm i hjertet og kjenner at jeg gleder meg til jul. Ha en fin første søndag i advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar