søndag 9. desember 2018

9. desember: Ekte julefølelser

I dag klatret julestemningen inn i hjertet mitt. Det har hjulpet at det har snødd en hel haug med snø de siste døgnene. Det var likevel ikke det som gjorde utslaget i dag.

Jeg har opplevd og besøkt en kirke jeg aldri har vært i før. Den var stor og fin og skikkelig kirkete om det går an å si. Med kirkete mener jeg steinkirker som rommer mye andektighet og gir utrolig god klang til dem som skulle finne på å synge i dem.


I dag var det St. Halvard-guttene som sang. De består av over 40 medlemmer fra seks til over seksti år med bakgrunn fra over 18 forskjellige nasjoner. Kirken vi var i heter Grønland kirke og er visst kjent som østkantens katedral.

Det var nydelig vakkert og rørte meg langt inn i julesjelen. Ekte og ærlig fremført. Bittesmå gutter med klokkeklare stemmer sjarmerte publikum i senk med sine soloer. Blandingen av nye og litt eldre stemmer gjorde det hele så rørende. Å ha blitt invitert med på julekonsert med en hel og herlig familie hjalp også til med å skape julestemning og takknemlighet i skrotten.

Gåsehuden var på plass under Deilig er jorden.
Takk for påfyll av skikkelig god julestemning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar