tirsdag 3. desember 2019

3. desember 2019: En hyggelig overraskelse!

Dagene flyr. Det er juleforberedelser i alle kriker og kroker på jobb. Kollegaene mine vandrer rundt i juleklær av ulike slag, dinglende juleøredobber og hodeplagg av forskjellige sorter. Vi leker ikke førjulstid på jobben vår!

Jeg dro hjem etter en lang arbeidsdag og laget middag. Vel vitende om at bestevenninnen min er i Oslo, kun få km borte fra meg. Vi hadde for lenge siden avtalt at det er i morgen vi skal møtes. Jeg spurte en gang til i går om hva hun skulle i dag. Om hun ikke hadde vært opptatt ville jeg nemlig veldig være sammen med henne. Hun var opptatt. Humøret mitt var ikke akkurat på topp og jeg kjente det sank ytterligere.

Etter middagen trampet jeg avgårde på tur i det rare vinterværet.  Tur hjelper mot gruff og andre rusk i maskineriet. Da jeg kom utenfor inngangen min kom det en dame mot meg. Hun gikk rett mot meg og jeg synes det var noe spesielt. Hvem er denne damen og hvor snålt er ikke det å gå rett mot meg? Plutselig løftet hun ene armen og vinket.

Jeg kvapp skikkelig da jeg forstod at det var bestevenninnen som stod med en bukett blomster og fine nye juleøredobber til meg.
For en lykke på en litt trøblete tirsdag. Jeg ble så glad at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Humøret mitt steg rimelig mange hakk da bestevenninnen og mannen helt plutselig kom på uventet besøk.

Sånn ble luke nummer tre skapt. 
Håper deres tredje dag i desember også har inneholdt gode overraskelser. ❤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar