fredag 6. desember 2019

6. desember 2019: Energiske nisser med skinnende øyne

Dagen startet med to forrykende forestillinger med 6.trinn. Det er så vanvittig gøy å jobbe med elever som hører etter på instruksjoner og som elsker å lage forestillinger. Det er en fryd for både ører og øyne når elever gir alt av seg selv. Jeg fikk faktisk gåsehud flere ganger av disse nissekledde energiske fremtidige popstjernene og skuespillerene.

Å være lærer på disse dagene er nydelig. Her får man virkelig se hva hard jobbing kan føre til. I dette tilfellet skinnende øyne og en opplevelse av mestring av absolutt alle de involverte elevene. Ikke kom her og fortell meg at dette ikke er viktig for (ut)dannelsen!


De har lært seg enormt med tekst. Replikker og overganger er på plass. Dansene sitter sånn at formidlingen også er på plass. De stråler der de hopper rundt på scenen. Sammen får de dette til. Alle bidrar. Alle blir sett. Jeg har bedt dem synge ut øynene og det har de jammen klart. Formidling av musikk er noe av det vakreste og viktigste jeg vet. Heldige meg som får jobbe med det!

Ha en fin fredag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar