lørdag 7. desember 2019

7. desember 2019: Søskensamhold

Det skal ikke stikkes under stol eller noen andre ting at det er utfordrende å bo i en annen by enn sine barn. Jeg kjenner det spesielt godt i høytider. Heldigvis tilbringer jeg mye av tiden i høytider sammen med dem, men førjulstiden kan være en utfordring.  Nå har begge to vært her i forkant og dempet en del av savnet. Likevel kjenner jeg det godt i hjertet. Spesielt nå når jeg har blitt rystet i familierøttene og kjenner behovet for dem jeg er glad i rundt meg.

Da blir jeg så lykkelig av at de har så stor glede av hverandre! De bor tross alt i to ulike kommuner. Likevel klarer de å møtes for å være sammen. Hjelpe hverandre med ulike utfordringer, støtte hverandre eller bare være sammen. Fordi de hører sammen. Det varmer hjertet mitt virkelig.

I går var de sammen for å bake Brune pinner. Jeg gleder meg til å smake!
(De som ønsker seg oppskrift finner den på Trines matblogg.)
Ha en fin lørdagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar