fredag 23. desember 2011

En stor misforståelse!

I går var jeg rett og slett lykkelig opptatt med å feire juleferie! Dagen raste så fort avgårde at det på ingen måte var tid til blogging, wordfeud eller angrybirds. Sånn kan det gå i julestria. Når TAUS har konsert og nydelige venner vil tilbringe tid med en - må man det. Det står i loven!

Jeg oppdaget noe om julestria i gÃ¥r. Jeg tror vi har misforstÃ¥tt hele greien. Vi styrer og stresser og vasker og herjer. Det er ganske slitsomt. Under juletregangen i gÃ¥r skjønte jeg plutselig at det ikke er sÃ¥nn det skal gjøres. Der sang vi nemlig om alt som skal gjøres i løpet av uken. 

  • Mandag skal vi vaske klær.
  • Tirsdag skal vi skylle tøyet vi har vasket.
  • Onsdag skal vi henge det opp.
  • Torsdag skal vi rulle det.
  • Fredagen skal vi styke det.
  • Lørdagen skal vi vaske gulvet.
  • Søndagen skal vi til kirken OG tilbake igjen.

Jeg vet ikke jeg. Det virker ikke spesielt slitsomt? Det mest slitsomme er kanskje alle de gangene vi skal gå rundt en enebærbusk? Hadde jeg skjønt at det var SÅ enkelt å lage til jul- så hadde jeg startet for lenge siden. Nå må jeg gjøre alt på EN dag. Heldigvis har jeg startet vaskemaskinen og må nok pent henge den opp på rappen. Klærne, altså. Gulvene må vaskes og huset legges på plass der det skal. Kirken har jeg vært i så mange ganger i desember at jeg regner med jeg får fritak. Juletreet gikk jeg så mange ganger rundt i går at jeg ble svimmel. Det får holde! Ha en fin lillejulaften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar