fredag 16. desember 2011

Julekule

Jeg skal på julebord. Etter ukens ekstreme aktivitetsnivå er dette nesten som å hoppe i fallskjerm for meg. Etter jobb tenkte jeg at det ville være lurt å sove littegranne. Siden jeg er så utrolig god på å ikke sove- så gjorde jeg akkurat det. Jeg sov ikke i det hele tatt i sikkert to timer. Alt annet hadde jeg under kontroll. Ny strømpebukse lå klar og den nye fine tunikaen min hang og ventet. Jeg hoppet i dusjen og var klar for pynting. Man driver visst med slikt til jul.


Det første jeg oppdaget da jeg var nydusjet 
var at jeg hadde kjøpt feil strømpebukse. 


Jeg gav den et forsøk. Det KUNNE jo hende den passet til den fine toppen? Det gjorde den ikke. Ikke i det hele tatt. Da jeg tredde på meg tunikaen ble jeg en levende julekule med rutete ben. I et desperat forsøk på å få dette til å fungere ville jeg gjerne ha en annens vurdering på hvordan jeg så ut. Siden jeg da er helt alene i den meget opprørte leiligheten, tenkte jeg at MMS var en lur ting. Det var enklere sagt enn gjort. Man KAN ikke bare sende bilde av brystpartiet av seg selv til andre mennesker. Det passer seg faktisk ikke i det hele tatt!





 
Så helt for meg selv fant jeg ut at julekulekjolen måtte bli igjen hjemme. Den rutete strømpebuksen beholder jeg. Og OM noen lurer så HAR jeg den samme kjolen på meg som jeg brukte på julekonserten i går. Julekule får jeg være en annen dag. God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar