tirsdag 20. desember 2011

Julefloke

Leveringsdagen kom. Gavene skulle kastes avgårde til ulike hjem og plantes under trærne. Før vi kom så langt skaffet vi oss vårt eget tre. DET er ikke bare enkelt. Derfor har jeg skaffet meg barn som kan ta seg av akkurat den jobben. Hun er ikke gammel nok til å kjøre bil ennå, så den biten tok jeg meg av. Jeg kjørte- hun bar. Fin arbeidsfordelig.





Vi plasserte treet i gangen og dro på gaveturné. Det ble en meget kort runde. Det har seg sånn at jeg ikke ønsker å bruke disse dagene på bare stress. Av den grunn ble det bare ett stopp og en telefon med annen organisering i dag. Det var meget hyggelig. Når man gjør det slik kan man nemlig være på avslappende og hyggelig besøk. Så det var akkurat det vi var.






Da vi kom hjem skulle treet stilles opp. Vi fant heldigvis juletrefoten. Den er helt elendig. Den er så elendig at jeg trodde jeg hadde kastet den i fjor. Det hadde jeg altså ikke. Noen ganger er det flaks at jeg ikke alltid får gjort alt jeg tenker. Barnearbeideren min satte i gang og testet ut pynt og lys.






Det ble forøvrig meg som satt med den store floken. Det er også slikt som hører julen til. Jeg lurer på HVEM det er som hopper oppi kassen og floker til lysene hvert eneste år? Til neste år skal jeg ha trådløse...






Til slutt ble lysene løse og pynten opphengt. Det kan rett og slett se ut som at det blir jul i stuen vår i år også! 





Da jeg åpnet fangsten fra gavestoppbesøket fant jeg denne gaven. Og AKKURAT denne gaven gav meg julestemning. Jeg vet ikke helt hvorfor. Den bare snek seg innunder huden. Nå er det bare fire dager igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar