mandag 16. desember 2013

16. desember: Nesten klar

I dag har jeg fått gjort uendelig mye som jeg har tenkt lenge på at jeg skulle ha gjort. Det er rart hvor fort ting faktisk går når man først setter i gang. Det er enda rarere at man aldri lærer av det. Jeg VET godt at det er sånn og likevel diller og daller jeg vekk tid både her og der. Nå er jeg i alle fall snart helt ferdig med julegavene. De er handlet, pakket inn og klare.

Faktisk hadde jeg pakket inn en haug med gaver så tidlig at jeg måtte pakken noen opp igjen for å se hvem det var til. Da jeg pakket inn visste jeg selvsagt hvem som skulle ha hvilken. Det kom jeg garantert til å vite for alltid. Sånn føltes det. Jeg vet at det også bare er tull. Tiden hadde selvsagt gått akkurat så langt at jeg ikke husket det lenger. Bare sånn for å krysse av flere ting på listen som jeg ikke har lært noe av. Det kan være lurt å skrive på navnelappene med en gang. Sånn hvis dere lurte.

Sammen med julegavene har jeg også fått opp to adventsstjerner i to av vinduene mine. De har jeg fått av min fine kusine som alltid er opptatt av at jeg mangler lamper og lyspærer i det gigantiske hjemmet mitt. Nå har jeg i alle fall lys i vinduene! Julen og juleferien nærmer seg og jeg gleder meg meget til begge deler!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar