mandag 1. desember 2014

1. desember: Lueglede

I morges da jeg våknet var det kaldt. Jeg bestemte meg fort for at det var på tide med lue på jobb og ble ganske fornøyd da jeg husket på luen jeg kjøpte i sommer. De siste årene har jeg hatt en luekonkurranse med en kollega. Han har absolutt det beste utvalget og har vel (uten at jeg helt liker å innrømme det) vunnet gang på gang. I dag følte jeg at jeg virkelig hadde en sjanse med den helt nye luen min. Jeg fant den av alle steder på et glovarmt marked på Gran Canaria. Siden den gang har den ligget nedgravd i en kurv og bare ventet på at det skulle bli akkurat kaldt nok. 

Kollegaen min har skiftet arbeidsplass og i dag kjente jeg virkelig at jeg savnet ham. Jeg måtte knipse et bilde og ønske ham en god morgen på sosiale medier før dagen med den fine luen kunne starte. 


På vei hjem fra jobb så jeg plutselig en kjent bil i feltet ved siden av. Kunne det være? Ja! Det var ham! Han hadde en ganske fin lue på seg med noter på som jeg i grunnen ønsker meg veldig, men i dag vant jeg! Jeg kjente jeg ble skikkelig glad for å se ham og vi vinket og veivet til hverandre med armer og bein. Heldigvis skal det ikke så mye til for å glede Svensson! At elevene var fornøyd med adventskalenderen og at det bare er to nisser vi ikke er ferdig med til den årlige adventshagen, hjalp også til. 




Adventskalenderbloggen er herved i gang! Wish me luck!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar