søndag 7. desember 2014

7. desember: Idyllisk familiekatastrofe

Dagen startet i kirken. I en ganske fin kirke også. Birkeland kirke er akkurat passelig stor og har en fantastisk klang. Vi har vår årlige hoved-julekonsert her og i sammenheng med det synger vi på en gudstjeneste. Jeg pleier ikke renne ned dørene i kirken, men synes det er fint å være der innimellom. I dag har jeg tent lys for mamma og sunget salmer for full hals. Man får dessuten en helt spesiell følelse når man opptrer i et rom som har slik klang. Jeg vet ikke om jeg tror jeg er så mye nærmere Gud, men jeg er veldig nær de jeg synger med. Samhørigheten kan man nesten ta på. Julestemningen kommer raskere med slike opplevelser og man har det litt bedre inni seg. I alle fall jeg. Man skal vel helst snakke for seg selv i sånne sammenhenger. Fint er det i alle fall. Om du vil oppleve Korall helt selv kan du komme på konsert på torsdag 11.12, klokken 19.30 i Birkeland kirke. Jeg lover at det blir vakkert!



I kveld har vi holdt på med et annet viktig hus. Vi har hentet ekstern assistanse og dermed er familien samlet rundt årets kanskje viktigste happening. Pepperkakehuset SKAL opp! 


Jeg er ikke helt sikker på hvem som har funnet på at pepperkakehusbaking er en idyllisk og familesamlende aktivitet. Hjemme hos oss blir tungene skarpere og skarpere og jeg tror ærlig talt ikke at noen hadde kost seg veldig sammen med oss. Nå er vi heldigvis ferdig og har på mirakuløst vis faktisk klart å sette opp hele huset. Jeg føler et snev av mestringsfølelse. Alle i huset har fremdeles øyne og er venner. Nesten. Vi takker herved for i dag! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar