onsdag 17. desember 2014

17. desember: Lysbekymring i mørketiden

Jeg skal klare å få det til! Julegavene jeg har kjøpt og laget hopper rundt i stuen og finner ikke roen. De vil pakkes inn og det på flekken! Jeg har prøvd å gjøre alt mulig forskjellig i dag og har utsatt alle disse gavegreiene til nå. Klærne henger for eksempel rene og fornøyde på loftet.

Klærne har faktisk vært med på noe historisk i dag. I flere år har jeg blitt anklaget for å ikke slukke lyset ute i gangen. Eller det vil si. Ungdommene gjør det. Her i huset er gjennomsnittsalderen så høy at jeg faktisk fremdeles går under ungdom. Jeg kjenner at akkurat det er greit, men liker dårlig å bli sett på som en strømmisbruker. Det er jeg nemlig ikke. Mine barn er heller ikke det. Vi slukker lyset når vi skal.

Hver kveld sjekker naboene mine om lyset faktisk er av. Jeg er ganske sikker på at de håper at det ikke er det. Bare sånn at de har rett og kan sukke over ungdommen litt til. Nå er det over. Fra i dag har vi lamper som slår seg på når det er bevegelse i gangen. Klærne sa ikke stort over fenomenet. De bryr seg ikke om slikt. Jeg derimot, er bekymret. Hvordan kommer det til å gå med lyssjekkerene? De må faktisk finne på noe annet å sjekke? Håper bare ikke det er trappevasken..

Nå roper gavene på meg her. Det er vel bare til å sette i gang. Julestemningen er i alle fall på topp. Marsjerende inn stuen i dag kom det et helt nyhugget juletre. Min aller beste venninne innehar mange fine egenskaper og er en ekspert i å glede meg. Jeg måtte gråte en skvett da hun meldte sin ankomst. Nå lukter det jul. Takk for nydelig tre! Nå kan julen (straks) komme. Må bare pakke inn noen hauger med julegaver først..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar