fredag 5. desember 2014

5. desember: Lavt blodsukker

Av alle ting fant jeg plutselig ut i dag at det helt sikkert var veldig koselig og veldig lurt å reise på IKEA og spise middag. Jeg tenkte at samling av hele den lille familien min var en god idé og ventet dermed til den aller verste rushtiden med å dra. Da var den eldste ferdig på jobb og kunne plukkes opp i byen. 

Jeg avtalte å hente avkommet på toppen av en bakke der jeg mente det ville være aller enklest i verden å plukke henne opp. Det hadde det sikkert vært også. Om det ikke hadde vært for at jeg helt automagisk kjørte inn i Klostergarasjen. Ikke bare var det feil. Der var det kø også. Jeg fant etterhvert en parkeringsplass og forklarte fadesen til mennesket jeg skulle hente. 

For å være mer effektiv gikk jeg rett bort til heisen for å geleide henne til rett bil fortest mulig. (Dere må huske på at bilen min er en bitteliten ert og faktisk er ganske vanskelig å få øye på.) Jeg ventet og ventet. Jeg kunne ikke fatte og begripe hvordan man kunne bruke så fantastisk lang tid ned en heis? Etter mange og lange minutter tenkte jeg at jeg fikk gå bort igjen til bilen der mobilen min lå og ringe henne. Det behøvdes ikke. Hun satt allerede på passasjersetet og var ganske irritert over at jeg var forsvunnet. Alt ble feil, men nå begynte det i det minste å bli ganske morsomt. 

På veien utover spurte jeg gjentatte ganger om hvor det var best at jeg kjørte. Min eldste pode svarte skarpt at hun faktisk ikke kjører bil og rett og slett ikke visste svaret. Jeg kremtet og sa at hun måtte da vite etter at hun har hatt meg som mor i 21 år at jeg må spørre når jeg kjører. Da lo hun. Hun vet nemlig like godt som meg at jeg på ingen måte forventer noe svar. Blodsukkeret var lavt og gleden stor da vi endelig fikk middag på IKEA. Der var det overraskende lite mennesker og føyde seg dermed ikke inn i rekken av ting som gikk galt. Det gjorde ikke resten av ettermiddagen heller. Dermed har roen senket seg, helgen er inntatt og noen julegaver er på plass. God helg!

The Svenssons på do.  

Bursdagsgave i boks! 

Der deles søsterlig. 

Skulle ta noen gøye bilder som ikke ble så gøye men som ble gøye likevel!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar