lørdag 13. desember 2014

13. desember: hopp i høyet!

Jeg våknet i dag og bestemte meg for at denne dagen er perfekt. Noen ganger når jeg gjør det blir ting alt annet enn perfekt. Forventningene blir så store,  fallhøyden likeså. Vi kjenner vel oss alle igjen i at ting vi planlegger som skal være så fantastisk koselig ofte blir kaos, kjefting og sure miner.

I dag ble det ikke sånn. I dag ble dagen akkurat så perfekt som jeg ønsket meg og ennå er det mye av dagen igjen!

Jeg plukket opp den yngste og kjørte mot målet. Vi skulle på gårdsbesøk med grøt og høyhopping. Min aller beste venninne samler hvert år venner og en haug med unger til førjulskos. I år skulle vi være med. Det første gledeshylet kom da snøen møtte oss på veien. Da vi var fremme ventet en kalv på å bli matet. Mitt yngste frø elsker å jobbe med dyrene. I dag har de gjort henne lykkelig. De sammen med en skare av små frøkner som så sånn opp til henne at de nesten fikk kink i nakken.



Vi har spist julegrøt og kost oss hele gjengen. Hesteridning og hopping i høyet. I høyet hadde dessuten nissen gjemt godteposer. Min yngste stelte hestene og møkket i stallen. Hun var lykkeligere enn jeg har sett henne på lenge.



På kjøkkenet gikk praten lett. Samtaler i alle varianter fant sted og jeg var og er uendelig takknemlig for å få være der. Sammen ryddet vi opp og avsluttet en helt perfekt stund. Jeg gleder meg til neste år. Nå kan resten av kvelden komme med konsert og gode venners lag. Jeg vet den blir bra, den også!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar