onsdag 3. desember 2014

3. desember: Flax

På mandag hadde jeg bestemt meg for å bruke penger på en flaxkalender. Jeg fant ut at det skulle gå fint i det heller stramme budsjettet mitt og jeg troppet målrettet opp på Rema 1000. Det var utsolgt. Skuffelsen min var overveldende stor i forhold til det som utløste den. Den hang i selv etter jeg var kommet inn dørene hjemme.

Nå er det sånn at jeg sikkert kunne fått tak i en slik kalender et annet sted. Greien er at jeg på en måte allerede har vært og kjøpt den. Jeg har vært på Rema og spurt etter den og da har min hjerne en tendens til å krysse av for utført oppdrag. Selv om oppdraget på ingen måte har kommet i havn.

Av den grunn kom jeg hjem i går og hadde glemt hele greien. Ingen kalender. Ingen flax.

Eller?

Min yngste, høyreiste og flotte frøken sa jeg måtte gå inn på rommet og se. Der hang det en sjokoladekalender som poden hadde kjøpt til meg. Jeg ble hoppende glad!


- Det er egentlig ikke det som er overraskelsen, sa hun. Du må snu den.  Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. Mammahjertet smeltet og jeg har bestemt meg for at bedre kalender finnes ikke. 
Flaxkalenderen kan få være så utsolgt som den bare vil. Her i huset er det denne som gjelder!

1 kommentar: