torsdag 10. desember 2015

10. desember: Gode som gull

Jeg våknet på et loft med hjemmelyder fra underetasjen. Radioen stod høyt på og jeg hørte romstering. Da jeg stod opp var frokostbordet dekket og jeg fikk ta del i en morgenrutine jeg ikke vanligvis gjør. En hel familie satt til bords før halv åtte på morgenkvisten og det var tilsynelatende helt naturlig at jeg deltok. Det var en god følelse. 

På den andre feriedagen min valgte jeg å dra på besøk til en liten skole der det tilfeldigvis jobber flere jeg er glad i. Jeg har dessuten aldri vært med på en skoledag på en så liten skole. Hvordan er det på et julegaveverksted med bare 48 elever på hele skolen? 

Det var en opplevelse å få hilse på alle elevene på en eneste dag. Atmosfæren var varm og omsorgsfull og lærerne var alle lærere med hjertet.  Jeg koste meg og fikk se en hel haug med nisser bli født.


Kreativiteten var i full sving og nissene ble alle ulike og meget nydelige.


Rektor på skolen er selveste luekongen i Fana. Han er rektor med verdens største hjerte og verdens nest kuleste luer i verden. Han klarte på få minutter i dag å få meg til å føle meg som verdens beste lærer. Heldige er de som blir sett av denne superrektoren hver dag! Tusen takk for en fantastisk dag til både den fine frøkenen jeg har overnattet hos og til den fine rektoren som alltid ser meg og får meg til å føle meg verdifull. Dere er gull!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar