onsdag 16. desember 2015

16. desember: Snart tid for stjernestøv!

Poden så nesten svimmel ut da jeg vekket henne i morges. Jeg ser godt at litt juleferie er etterlengtet og behøvd. Kun fire dager igjen på skolen så er hun der. Da kan hun ta juleferie med en beste samvittigheten i hele verden. Siden jeg likevel må opp så tidlig har jeg startet dagene mine ca halv syv jeg også. Da får man gjort en hel del. Bare veldig rart at det kjennes så travelt ut selv om jeg har ferie?



Jeg har fått fikset all snoperiet som ble laget i går. (Sannheten er egentlig at godterispesialistkollegaen min hadde gjort det meste, men jeg klippet i det minste opp litt karameller og kledde på dem.) Det smaker så himmelsk at jeg er redd for å ha det i huset. Jeg startet utdelingen umiddelbart etter at jeg kom hjem. Pakket fint inn en haug med det ene og det andre og kjørte avgårde til 40-årsmiddag med store og små som jeg er glad i og overleverte deler av det farlige julesnopet. Der fikk jeg kake. Jeg garanterer at sukker er noe jeg har fått virkelig mer enn nok av på denne dagen! Siden jeg skulle på siste øving før julekonserten tenker jeg at det i grunnen var helt greit. Litt søtere enn vanlig fungerer godt når man egentlig er litt sliten. 


På øving var det finpussing av sangene som var i fokus. I går øvde vi i kirken og trente på hvor vi skulle gå og hvor vi skulle stå. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene når julekonserten med Korall blir presentert. Det er årets høydepunkt, rett og slett. Det er på denne dagen julestemningen kommer, nemlig. Både for dem som hører på og ikke minst for oss som synger. Jeg gleder meg. Kommer du?

Du kan kjøpe billetter her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar