fredag 18. desember 2015

18. desember: I mål!

Jeg er strålende fornøyd med dagen. Først dirigerte jeg noen nydelige små mennesker på skolegudstjeneste. Der fant jeg enda mer julestemning enn det jeg allerede hadde fra før. Ungene sang som engler og sånt kjenner jeg langt inn i hjertet. Jeg måtte få med meg dette selv om  jeg egentlig har ferie.

I den lille røde bilen lå sekken klar. Den inneholdt alt jeg behøvde for å komme meg på fjellet. I dag var nemlig dagen da jeg hadde bestemt meg for å nå målet mitt. 200/200 treningsøkter i løpet av 2015. Aldri i mitt liv har jeg svettet så mye for å nå et mål! 



Det er tredje året på rad jeg har satt mål for å øke min egen aktivitet. I 2013 var det 50 turer på Lyderhorn. I fjor var det 120 turer på fjell. I år bestemte jeg meg for at jeg også trengte annen trening enn fjellvandring. Så da klasket jeg til med mål om 200 økter på et år.

Det skal sies at det var et helt bevisst mål i forhold til den relativt tøffe situasjonen livet mitt var satt i. Hvordan kan jeg gjøre det best mulig for meg selv? Jeg har alltid ment at trening er bra for kropp og sinn. Jeg vet også at å sette tydelige mål ofte gjør at de blir lettere å oppnå. Jeg trengte rett og slett noe annet å fokusere på. 

Kriteriene var en skikkelig økt. Om tur (bortover) skulle gjelde måtte den vare over en og en halv time. En treningsøkt på treningssenteret eller i svømmehallen. En fjelltopp. Ski eller langrenn (i over enog  en halv time) og jogging. 

Jogging er forøvrig noe jeg på ingen måte har bedrevet før. Mestringsfølelsen var derfor enorm da jeg løp Knarvikmilen i september. Kjempegøy! 


 
I kveld er det champagne og feiring! Jeg er skikkelig stolt over hva jeg har fått til. En haug med kilo lettere og i veldig mye bedre form enn i fjor er jeg nå klar for nye eventyr! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar