lørdag 12. desember 2015

12. desember: På glattisen

Det finnes ikke noen som blir så glad for å se meg som Tulla. Hun forbinder meg med tur og fjelI. Da jeg åpnet døren og ropte på henne virvlet hun rundt meg og logret som en gal. 

I det jeg løftet selen og båndet ned fra veggen holdt hun virkelig på å gå ut av sitt gode skinn. Hun så på meg og ropte: "Er det sant? Skal vi virkelig på fjellet? Skal vi? Skal vi? Skal vi??"

Jeg kjente jeg ble glad i hele kroppen og var fornøyd med den planlagte turen på favorittfjellet. Man kan ikke være nedstemt med en overlykkelig hund sprettende rundt. 

Turen tok litt lenger tid enn planlagt ettersom det plutselig ble lagt et tynt lag med is over ca hele verden. I alle fall verden på Laksevåg. Både mine, Tulla sine og bilen sine bein hadde problemer med å holde seg der de skulle være.

Vi kom hjem nesten uten en skramme. Det eneste som hadde ramlet i bakken med et brak var det ene kneet mitt. Det overlevde heldigvis. Jeg vil tross alt klare de tre siste øktene jeg har igjen før årets mål er nådd! Jeg er ganske fornøyd med at jeg faktisk har gjennomført 197 skikkelige treningsøkter så langt i år. Snart er jeg i mål og da skal det feires! 

Nå ligger jeg rett ut på sofaen og nyter freden. Ingen julestress på denne damen i dag. I morgen skal vi på nissegrøt på låven. Finnes ikke noe stress i det heller. Deilig at man selv kan velge hva man fyller i sin egen førjulstid! God lørdag! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar