søndag 20. desember 2015

20. desember: En gnistrende julekonsert

I natt var jeg natterangler. Klokken var sikkert tre før det lille røde bæret ble plassert på plassen sin. Regnet ramlet ned som om at noen hadde skrudd på alle hageslangene i verden  på fullt og sluppet dem løs. Ingen kontroll eller logikk det bare pisket ned og bort og opp fra alle steder. Skikkelig ujulete vær.


Kvelden før denne van(n)vittige opplevelsen var i motsetning til været utrolig koselig og varmt. Varmen kom fra både hjerter, mat og atmosfære. Det er ikke så ofte at hele "reiseklubben" møtes og når man først gjør det har vi alle utrolig mye forskjellig på hjertet. Da blir det sånn at man aldri kommer seg ut av døren igjen.


Da jeg våknet i dag føltes det som om jeg hadde vært på skikkelig fest der jeg hadde drukket alt annet enn cola. Rart hvor mye søvnen eller i dette tilfellet ikkesøvnen slår ut på groggyskalaen? Dagen ble til slutt likevel dag. På denne dagen skulle koret synge i Korskirken. Dermed havnet jeg i kirken for fjerde gang denne uken. Er kanskje ikke så rart jeg ikke er ferdig med alt jeg i grunnen skulle ha gjort?


Når jeg tenker meg om er det jammen duket for kirkebesøk i morgen også. Da skal jeg høre på Lambach&Lund og Elisabeth Moberg i Johanneskirken. Det blir så bra!





Chris Lund, Heidi Lambach og Elisabeth Moberg synger kjente og ukjent julesanger, med eminente Gunnar Bjelland ved tangentene. Vi har også fått med oss Peter Sæverud på bass. Repertoaret for konserten består av tradisjonelle julesanger, såkalte perler, noen spenstige julesprell, og en nyskrevet, egenkomponert julesang.



Billetter kan du kjøpe her!


Fornuften roper nå til meg at jeg må komme meg i seng om jeg faktisk har tenkt å gjennomføre alt jeg har tenkt å få unna før konserten i morgen. Jeg velger å høre etter. God natt!

1 kommentar: