fredag 11. desember 2015

11. desember: Pepperkake-utedo

Ferie er ganske travelt. I dag jobbet jeg med å sove til langt ut på formiddagen, Da jeg stod opp jobbet jeg med å finne ut hvor mye alle tingene jeg trenger på IKEA i sammenheng med oppussingen av badet og deler av kjøkkenet koster. Det var ikke enkelt og jeg er ikke sikker på om jeg fikk det helt til. Heldigvis gjør det ikke så mye. Jeg har mange dager å finne akkurat det ut på. Da jeg ble altfor lei fant jeg en buss nedi veien her og trillet til byen i behagelig tempo. Der fant jeg den yngste knotten og slo ihjel noen timer med henne før den eldste også dukket opp.

Nå befinner vi oss i samme hus og lager pepperkakehus. Det er i grunnen løgn Vi skal lage pepperkakeutedo og det yngste medlemmet har for sikkerhets skyld sovnet. Mulig det er traumer fra pepperkakehusbakingen i fjor der det til tider ble rimelig uhyggelig og amper stemning under byggingen som har forårsaket dette? Man skal ikke stikke under stol at hun har hatt en rimelig heftig uke på skolen og er kjempesliten etter å ha gjennomført den. Mulighetene er mange.

Nå er det opp til oss. Klarer vi å snekre sammen utedoen slik vi ser for oss? Det vil tiden vise.
Dagen har vært fin og inneholdt fine menneskemøter. Heldigvis er ferien fremdeles lang. Det er nemlig flere mennesker jeg ønsker å tilbringe tid med før julen ringes helt inn.

God helg!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar