lørdag 5. desember 2015

5. desember: Litt flaks skal man ha

Julebordet i går ble en suksess. Latteren satt løst og humøret var strålende på hele gjengen. Maten smakte fortreffelig og stemningen var høy. Sånne kvelder går altfor fort og er over før man har tatt det berømte blunket. Jeg skjønte at kvelden nærmet seg slutten og det lenge før resten av gjengen tok kvelden. Jeg bor som sagt på andre siden av jordkloden og det er både langt og både dyrt å komme seg dit på natten.


Tilbudet som kom om å sitte på til byen ble for godt til å kunne avslå. Jeg vurderte det. Tok jakken på og av igjen. Etter å ha avtalt med en kollega at neste år overnatter jeg hos henne - sånn at jeg kan feste videre i nattetimene uten å måtte tenke på reiser rundt hele halve jordkloden - tok jeg jakken på igjen. Da jeg satt meg inn i bilen tikket meldingene inn. Flere av mine favoritter hadde funnet klanen jeg forlot til fordel for julebordet. Da kjentes det ikke så ille ut at jeg hadde forlatt julebordet.


Flaksen ville det slik at jeg skulle få enda mer gøy ut av en allerede meget festlig kveld. I det siste har flaksen virkelig jobbet på min side. Så akkurat her og nå takker jeg veldig flaksen for dette! I samme slengen vil jeg takke min fine kollega som kjørte til og fra julebordet bare fordi hun er snill og tenkte jeg ville bli glad. Det ble jeg. Sånt setter jeg veldig pris på!






Hurra for at jeg har så mange mennesker jeg setter stor pris på i livet mitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar