mandag 19. november 2012

Gratulerer med dagen, mamma!


I dag skulle du blitt 60 år. Kanskje vi akkurat nå egentlig skulle sittet fornøyde og mimret over en fin helg med slekt på et hotell en eller annen plass- eller vært i full sving med forberedelsene til stor festivitas til helgen. Nå ble det ikke helt sånn for deg.

Vi har laget god mat og tent lys i hele stuen. En dyvåt blomsteroverrekker har kommet med blomster fra en hjertevenninne som husker deg godt. Jentene dine har vært samlet her i dag. Vi manglet bursdagsbarnet, men samtidig har du vært så nær i dag at jeg nesten hører lydene og kjenner lukten av deg. Vi har vært sammen.

På jobben i dag pratet jeg om deg. Jeg funderte på om du ville hatt facebook og smarttelefon. Det hadde du nok hatt. Du elsket ordspill og ville nok vært en grusom motstander på wordfeud. Plutselig innså jeg at du ikke engang har eid en mobiltelefon! Det er blitt mange år siden du reiste. Håper du vet at du fremdeles er dypt savnet av oss alle. Jeg er glad i deg.

1 kommentar: