tirsdag 18. februar 2014

Hjernekrøll

I dag tikket morsinstinktet mitt inn for fullt. Helt tilfeldig så jeg at mitt eldste frø prøvde å ringe. Da jeg tok telefonen visste jeg med en gang at jeg måtte løpe. Så akkurat det gjorde jeg. Jeg løp ut av klasserommet, ropte ut at jeg måtte løpe og løp videre. Den lille røde bilen kjørte rimelig mye fortere enn den pleier på veien og da jeg parkerte på Haukeland, løp jeg inn til resepsjonen. Der inne visste jeg ikke helt hva jeg skulle spørre om og beina ville på ingen måte stå i ro. Til slutt husket jeg hva den eldste heter og hvor jeg trodde hun var. Da jeg rundet hjørnet på Nevrologisk så frøet mitt sin mor, med flagrende hår, i vill fart mot inngangen. Adrenalinet mitt var så høyt at jeg ikke klarte å lese hvilken etasje jeg skulle i. Jeg stoppet helt opp. Jeg trakk pusten og de rette ordene dukket frem. 

Jeg prøvde å forklare en sykepleier hvem jeg så etter og kjente at hele kroppen var i helspenn. Plutselig så jeg min førstefødte og fikk endelig gi henne en klem. Hun så helt vanlig ut. Hun hørtes helt vanlig ut også. Beskjeden som var gitt var på ingen måte vanlig. 20-åringer skal ikke få hjerneslag. 20-åringer skal ikke få hjerneskade. Ikke min 20-åring. Men der stod vi. Midt i virkeligheten. 

Hun har fått de beste legene. Hun er på den rette plassen. Nå har vi endelig funnet ut hva som var galt. Nå vet jeg enda bedre at en mor VET når ting er alvorlig og galt. Jeg har vært så bekymret at jeg ikke har våget å si til henne hvor bekymret jeg har vært. Hun har vært så redd, men ikke våget å vise det. Nå vet vi og nå kan vi ikke se annet enn å se fremover. Ting kunne vært så mye verre. I sted hørte jeg at hun sa på telefonen at 2014 KAN fremdeles bli et fint år. Det ser i alle fall ut som om det blir et sterk år. 







5 kommentarer:

  1. gode tankar og ein stor klem til deg! <3

    SvarSlett
  2. Masse klemmar og varme tankar frå Bøggen og systa i Las Palmas

    SvarSlett
  3. Huff!! Varme tanker i din retning.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett