onsdag 1. januar 2014

Godt nytt år!

Vi har startet et nytt år. Vanligvis bruker jeg tid på å reflektere over året som har gått og fundere på hvordan jeg tenker at det nye året kommer til å bli. Jeg tror det er fordi jeg veldig ofte tilbringer endel tid alene med meg selv i juleferiene og får tid til å sette tankekvernen i sving. Denne ferien har jeg ikke det. Det er ikke mange hender som skal til for å telle timene jeg har vært for meg selv. I år har jeg bare nytt hvert sekund av det faktumet at jeg har noen å dele feriene med.

Uansett hvor hardt jeg har prøvd å overbevise meg selv om at jeg hadde det helt supert alene- så kjenner jeg det at det å være to er tryggere, koseligere, enklere, gøyere og mindre tankekvernfremkallende. Jeg kunne brukt tid på å ramse opp alle fordelene, men det tar lang tid og var samtidig ikke det jeg hadde tenkt å skrive om i dag.

I året som har gått har jeg hatt det bedre enn jeg kan huske. Jeg tror faktisk at jeg aldri noen gang har hatt det så bra. I alle fall ikke at jeg har hatt det så bra og samtidig vært bevisst på at det har vært sånn. Jeg fikk det bra av å ta en sjanse. Av det har jeg lært at noen ganger går det faktisk bra når man resikerer. Å plukke hjertet sitt frem fra all innpakningen, legge det helt åpent frem for en annen og bare håpe at det ikke knuser i tusen biter er ganske heftig. I alle fall for meg. Jeg trodde ikke helt på at noen kunne bli så glad i meg. Men der tok jeg visst feil, igjen. 

Utfordringer og tunge ting har også vært en del av 2013. Livet består av nedturer og oppturer. Det er sånn det er. I år skal jeg forsøke å ikke tenke så mye, men heller være der jeg er. Ikke ta sorger på forskudd. Ikke ha for mye dårlig samvittighet. Være fornøyd med min egen innsats og bruke tid på ting som jeg setter pris på. Jeg håper og tror at 2014 blir et glimrende år. Mitt helt målbare nyttårsforsett er 60 turer på fjelltopper rundt om kring. Så om du vil være med på fjellet en dag er det
bare til å gi en lyd. Godt nytt år!

                           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar