søndag 15. januar 2012

Heia Korall!

I dag har Korall vært vertskor i Birkeland kirke. Norges Korforbund Hordaland arrangerer hver år nyttårskonserter rundt i Bergen. I år foregikk konsertene i 10 forskjellige kirker. Konsertene er gratis, men man kan gi en gave til et veldedig formål. I år gikk innsamlingen til MEGAFON.





Første gang som vertskor. Vi har styrt og dillet og kavet. Organisering av alt fra bollebaking til oppvarmingslister. Nøkler til kirke og leie av hus. Bordoppsetting, stolframrydding og kafé. Stress har det vært. Lapper til benkene og levende lys i vinduene. Hvordan skal lysene være i kirken under konserten? Virker mikrofonene? Seks kor inn og ut til ulike øvingsteder og ulike øvingstider. Da kirkeklokken ringte var jobben stort sett gjort. Og det var DA jeg forstod IGJEN at jeg elsker slike ting. Det var først da jeg husket hva jeg var med pÃ¥ Ã¥ skape.  




Jeg synger med flotte damer som skapte en helt perfekt ramme for konserten i kveld. Konserten ble intim og sterk. Der var formidling og sangglede. Kor i alle størrelser og fasonger var samlet og alle hadde en fin stund. Tror jeg da. JEG hadde i alle fall det! Igjen sitter jeg med en utrolig takknemlighetsfølelse for å være del av en gjeng som er SÅ god på å formidle musikken og ikke minst være i den. Jeg ER heldig! Takk, Korall OG Chris!

Bildene er fra julekonserten i Birkeland kirke.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar