søndag 1. juni 2014

Gode utfall av impulsive innfall


Da jeg våknet på morgenen på torsdag slo det meg at jeg ikke hadde noen plan for hvordan jeg skulle tilbringe den lange helgen. Det absolutt eneste jeg hadde på tapetet var familietatoveringen klokken 16.00 og utstilling med avgangsstudentkusinen min klokken 19.00 på fredagen. Uten om det var det blankt. For noen kan blankt sikkert være greit. For meg kan det være både det ene og det andre. Jeg kan risikere å bruke all min tid på absolutt ingenting og sulle vekk fine dager på akkurat det. Om jeg tar tak i hele helgen og prøver sånn halvimpulsivt å putte de rette mønstrene på tapetet, kan det bli stor suksess. Denne lange frihelgen ramlet valget på å fylle tapetet med rette og gøye figurer. Så akkurat det har jeg gjort.



Ettermiddagstur på verdens beste hytte kom i boks rett etter at viddetur var avtalt for fredags morgen. På hytten er det alltid godt selskap og treningsturen på fjellet ble også unnagjort. Blid og fornøyd kjørte jeg hjem igjen med den litt slitne røde bilen. Den røde bilen fikk hvile noen timer før vi pakket oss sammen og kjørte til Montana. Der skulle den få stå i fred og ro helt til ettermiddagen. Kjekt med litt forandring i hverdagen! Turen over Vidden var nydelig og det var den kalde ølen som ventet i flere timer på Fløyen også.


Klokken 16.00 var armen min nervøs. Det har vært så veldig lenge til jeg skulle tatovere meg at jeg nesten ikke trodde det kom til å skje. Det gjorde det. Nå har jeg altså et øye på armen. Min fetter har fått sin på foten og nå venter vi i spenning på hvem andre i s(l)ekten som har tenkt å bli merket.



Viser image.jpg

Utstillingen på KIB var strålende. Sånne ting må jeg gå på oftere. Gøye installasjoner og gøye mennesker. Resten av kvelden ble like strålende som resten av dagen og da vi skulle hjem forstod vi alle at vi jaggu skulle være sammen på hytten dagen etter også. Lykke!

Bilde: Frå avgangsutstillingen 2014.

"Demand and destroy"

Foto: Turid Uldal
"Demand and destroy" av Lena Mari Kolås       Foto: Turid Uldal

Resten av helgen er tilbragt på Bustebu. Sol, fjell, latter, godt selskap, bading, unger og voksne, utedo og grilling. I morges satt jeg på berget og pusset tennene i vannkanten mens vinden røsket i bladene over meg og laget den fineste myke sommerlyden. Jeg blir så takknemlig av sånt at jeg bare måtte trekke pusten godt inn og ta vare på det nydelige øyeblikket. Heldigvis er det ikke lenge til neste gang. Neste helg er nemlig planlagt på forhånd og jeg vet at Bustebu tar godt i mot oss også da. Hurra for sommer og hurra for Bustebu!












1 kommentar:

  1. Det siste bildet nekter helt å samarbeide! Meget irriterende..

    SvarSlett