torsdag 2. november 2017

Å ta rotta på november

November er den lengste og tyngste måneden jeg vet om. I morges tok jeg en skjermdump av et dikt jeg ramlet over og viste det til kjæresten.

Det er skrevet av Henrik Nordbrandt og lyder som følgende:

Året har seksten måneder: November, desember, januar, februar, marts, april, maj, juni, juli, august, september, oktober, november, november, november, november.

Akkurat sånn føles det, tenkte jeg.

Og så kom jeg på jobb.

Der var det pyntet med nydelige høstfarger. Det var musikk på anlegget. Det var fine glass og twist til å forsyne seg med. Jeg skjønte absolutt ingenting.


Så oppdaget jeg plakaten.


Jeg har altså da en kollega som i "alle år" som hun sier det har hatt tulletirsdag og tøysetorsdag i hele november. Da skal vi altså tulle litt ekstra, kose oss litt ekstra og gjøre hverandre litt ekstra glade.  


Jeg kjenner at november allerede er litt lettere å leve med. Mulig jeg kan korte året ned betraktelig, samtidig som jeg blir mer og mer begeistret for kollegaene mine. To dager ut i november allerede og det nesten uten at jeg har merket det! Det lover godt for resten av måneden!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar