onsdag 2. januar 2013

Klikket kakemonster

I dag har jeg gjort mange ting jeg ikke pleier. Jeg vet ikke om det er det nye året som gjør det, eller om det er lengden på ferien. Eller muligens et desperat forsøk på å strekke ferien lengst mulig.

Jeg har i alle fall bakt.

Disse kakene er ganske tøffe, og jeg har bestemt meg for at dere skal få vite hvordan man lager dem:

Man tar en helt vanlig sjokoladekakeoppskrift som man bruker til å ha i muffinsformene. I mitt tilfelle brukte jeg bare en langpanneblanding fra Toro.




Man fyller formene halvveis opp og setter dem ca 25 min i ovnen på 180 grader.




Når de er ferdige, skjærer man av toppen- slik at de blir flate og er klar for pynting.



Melis, kokos, vann og blå konditorfarge fikses sammen og smøres på så fint man klarer det.



Så putter man en kjeks i munnen på kaken og gir han eller hun øyner. For at de skal kunne se må man smelte litt sjokolade, putte det på opera mintsene (som øynene er) og vips! De er klare for verden!



Bursdagsbarnet jeg hadde laget dem til ble strålende fornøyd! Han hadde også fått en helt egen kake som han forsynte seg gladelig av. JEG fikk tantetittel og sier meg også meget fornøyd med dagen!




Men det ender ikke der. Jeg har også heklet på denne siste feriedagen. Jeg lurer litt på om jeg har blitt syk?




Da er dagens husmorblogg skrevet. Det var nok den første og siste i dette året ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar