torsdag 14. februar 2013

Knokler og andre pinner

I dag var jeg på butikken og handlet. Ikke så uvanlig og slettest ikke så spennende, men jeg oppdaget noe rart. I min leting etter en vare i en meget ommøblert butikk ramlet jeg over hyllen med Q-tips. Ikke at de har en egen hylle, altså. De befinner seg i en hylle med masse andre greier og det var der jeg ramlet. Eller i alle fall stoppet. Vi manglet nemlig akkurat dette og jeg kikket på de to ulike typene de hadde. I den boksen jeg kjøpte er det 300 bomullspinner. I den andre er det 206.

Jeg syntes det var meget underlig. Hvorfor putter man akkurat 206 slike pinner i en boks? Jeg tenkte på det akkurat så lenge at jeg kom på at det var noe annet i verden det er akkurat 206 av.

I skjelettet til en voksen person er det 206 knokler. I min forfjamselse over at jeg kom på akkurat det midt i butikken- måtte jeg selvsagt google det hele. Resultatet var at jeg hadde helt rett. Det ER 206 knokler i kroppen. Jeg lurte en stund på om det var noen sammenheng? Q-tips og knokler i kroppen?

For de som kan litt om knokler og slikt, er det mulig dere har sett den enda større sammenhengen i det hele. Når vi er nyankommet i denne verden har vi faktisk 300 knokler i kroppen. Etterhvert vokser disse sammen og blir 206.


Det vil altså si at på Rema 1000 selger de bomullspinner i to ulike pakninger som inneholder antall pinner tilsvarende menneskeknokler på både barn og voksne.

Jeg er fremdeles forfjamset!




2 kommentarer:

  1. Gratulerer, du har oppdaget den smarte tingen med Q-tips. Såkalt IQ-tips... :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk!!!!!! Send det over til BT!!!!!

    SvarSlett