søndag 5. april 2015

Påske i alle varianter

Jeg startet påskeferien som nyoperert og rimelig ute av drift. Jeg hadde fått beskjed om å ta det med ro en hel uke og fjellene som roper rundt på alle hold kunne altså ikke bli hørt denne påsken. 

I begynnelsen var det rart at jeg ikke skulle bevege meg på en uke. Etter det rare kom gleden over at jeg faktisk synes det var rart at jeg skulle være i ro så lenge. Det beviser for meg selv at aktivitetsnivået nå er høyere enn sikkert noen gang før. Glad tok jeg pause fra trening og tur og puttet heller tusen andre ting inn i dagene som har vært. 

Teateret har blitt besøkt. Påskeøl på påskebyen. Påskelesing. Påskesoving og påskeegg. Dette var unnagjort allerede før dagene hadde blitt hellige!

Plantene mine har blitt dullet med. De vokser og vokser. Det kan se ut som at jeg på et eller annet merkelig vis har fått grønne fingre etter jeg fulgte 40. Gøy er det uansett hvilke farge fingrene mine har. 



På onsdagen var jeg hos tannlegen. Tannlege er ikke noe jeg frekventerer vanligvis. Faktisk er det mange år siden noen har gjort annet enn å kikke på tennene mine. Som man kan se var det ikke noe skummelt å gå til denne tannlegen her. Tannlege-Bjørg hadde til og med påskepyntet kontoret sitt. Jeg dro derfra en tann fattigere og ca 1000 kilo lettere til sinns. Endelig har jeg kommet i gang. Godt å bli møtt av så omsorgsfulle tannfeer! 


 Etter å ha trukket en tann var planen å reise ut på garden med hjertet i alle rom. Familie må man ha i disse påsketider. I alle fall når ungene driver med helt andre ting og på ingen måte vil henge med sin mor særlig lenge om gangen. På garden er det masse å ta seg til.


Jeg fikk plutselig en veldig trang til å hekle. Mulig det også er en konsekvens av å bli 40. I løpet av påsken har jeg laget to ferdig og har blitt heklehekta.

Viser IMG_2313.JPG

Etter koselige og innholdsrike dager på landet var endelig tiden inne til å reise på påskefjellet! Jeg tok den lille røde bilen med meg på tur til Kvamskogen. Den klarte å finne en parkeringsplass i Eikedalen helt selv og var veldig lykkelig over dette. Siden bilen hadde vært så flink fant jeg ut at jeg måtte tøffe meg, jeg også. Stolheisen har vært så skummel at jeg har vegret meg veldig. I det siste har jeg gjort masse ting jeg egentlig ikke tør. Det er utrolig befriende! Så da spørsmålet om å være med i stolheisen kom, ble jeg selvsagt med. Adrenalinet var så høyt når jeg kom av heisen at jeg måtte vente litt med å kjøre ned. Jeg tror slalåm er det absolutt gøyeste jeg vet! Kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har skjønt det før nå?


Det er vel bedre sent enn aldri. Jeg gleder meg allerede til neste sesong! Skal det være skikkelig påske må man vel stå på langrenn også. Så derfor gjorde jeg det i dag. Med kvikklunsj og appelsin i sekken. Ikke at jeg fikk spist det, men jeg hadde det i alle fall!


 Jeg er fornøyd med ferien.  Jeg har tilbragt tid med mennesker jeg er veldig glad i og gjort ting jeg elsker. Dessuten er jeg latterlig fornøyd med heklingen min. Svensson kan det meste når hun bare vil! I morgen skal jeg hente mitt yngste frø på togstasjonen. Endelig skal hele den lille familien samles og avslutte ferien med middag hos en av de mange svarte tantene.


Håper din påske også har vært fin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar