torsdag 28. mai 2020

Vaskeekte post!



Hver dag lurer jeg på om det er noe i postkassen. Jeg aner overhodet ikke hva jeg venter på. Kanskje jeg venter på selve svaret på alt? Jeg vet ikke. Det er veldig sjelden noe i postkassen. Likevel lurer jeg på hva som finnes inni den lille boksen hver eneste dag det er håp om at noe post ramler nedi der.  Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag.

I dag på en helt vanlig torsdag ramlet et brev helt ned på bakken da kassen åpnet seg.
En regnbue dukket frem og jeg forstod at dette var ekte post! For en tid tilbake sendte jeg ut brev til diverse små og halvstore troll. Jeg koste meg med dem. Skrev tilpasset dem alle. Klistremerker jeg tenkte de ville like ble satt på og digitale frimerker ble skrevet på i høyre hjørne. (Ja, det er sant! Man kan kjøpe frimerker slik nå! Hilsen en som ikke har skrevet brev på lenge.)

Denne frøkenen vet at jeg elsker frosker. 💚

Jeg postet dem og ventet i en evighet på at de skulle komme frem. Posten har aldri gått så sakte. Tydelig preget av det berømte og upopulære viruset. Til slutt kom brevene frem. I litt forskjellig rekkefølge. Jeg ble lykkelig over at mottakerne ble så glad! Da var liksom målet mitt nådd. Jeg hadde gledet barn som kanskje aldri hadde fått et brev i sitt liv.

Det jeg ikke tok med i beregningen var at det kunne hende jeg fikk svar. Følelsen av å få ekte post er helt uslåelig og bør testes ut av alle. Tipset mitt er å være den som starter. Man får nemlig ofte svar!
I dag fikk jeg brev nummer to. Helt uventet. Like lykkelig som da jeg fikk brev nummer en. Jeg er sikker på dere også kjenner noen knotter som aldri har fått post i sitt liv. Eller noen dere er glad i og ikke snakker med så mye lenger. Gjør det! Skriv et brev!

Og det visste jammen lillebroren også! Ble helt rørt av å få plaster.
Skal passe godt på dem i tilfelle rottefelle! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar